Tetik Nokta Tedavisi – Trigger Points

triggernoktaTetik nokta kas içerisinde yerleşmiş bir çeşit kas sertleşmesidir. Kas kitlesi içerisinde küçük bir alanda yaralanma veya tekrarlayan aşırı kullanım neticesi spazm oluşmuştur. Tetik noktalar maalesef geleneksel hekimlik içerisinde ihmal edilebilmekte ve gözden kaçabilmektedir. Tetik noktalar gelişen sanayi toplumunda ortopedik rahatsızlıklar içerisinde önemli bir yer tutmaktadır. Tetik noktalar hem bulundukları bölgede hem de başka bir alana yansıyan ağrı ile ortaya çıkarlar. Genellikle klasik ağrı kesici tedavilerine dirençlidirler. Yansıyan ağrıların esas kaynağı tespit edilmeden tedavide başarılı olmak imkansızdır.

Tetik noktalar kas travması, tekrarlayan iş  veya spor hareketleri ile kas zedelenmeleri, 01m7bilgisayarla çalışırken oturma veya duruş bozuklukları, stres, anksiyete gibi faktörlerle oluşabilmektedir. Tek bir olay tetik nokta oluşmasına sebep olabilir ve kişinin yaşamı bu nedenle olumsuz etkilenir.

richellisTetik nokta tedavileri için derin basınç uygulaması, yüksek titreşim, bazı durumlarda enjeksiyon tedavileri uygulanabilmektedir. Tedaviye bütünsel yaklaşmak gerekir. Örneğin sırtta bir bölgede ağrı olması tüm sırtın tetik noktalar açısından değerlendirilmesini gerektirir. Tetik nokta bölgesine uygulanan derin basınç ( richellis tekniği veya manuel ) o bölgedeki skar dokusunun parçalanmasına, spazmın gevşemesine , kan dolaşımının artmasına ve o bölgedeki birikmiş metabolik atıkların uzaklaştırılmasına yarar. Tedavide kullanılan yüksek titreşimler yukarıda anlatılan etkileri artırmaktadır.  Gerekli görülmesi halinde tetik nokta içerisine enjeksiyon yapılabilir

Tetik nokta tedavileri için 30-45 dk süren seanslar gerekir.