Kinesio Band Tedavisi

kinesiotaping-shoulder-1-minGünümüzde hareketin önemi giderek daha da artmaktadır. Kas iskelet rahatsızlıklarının büyük bölümü ya hareketsizlik yada vucuda uygun olmayan şekilde hareketlerin tekrarlanması nedeniyle oluşmaktadır. Ortopedik tedavilerde  fonksiyonel tedavilerin uygulanması giderek yaygınlaşmaktadır.

Kinesio Taping® Band Teknikinesio-logoği vücudun kendi iç iyileşme mekanizmalarını aktive eden rehabilitasyon amaçlı bir tedavi yöntemidir. Eklem ve kaslara hareketi kısıtlamadan destek sağlar. Uygulanım sonrası deride 3-5 güne kadar yapışık kalabilen özel yapısıyla yumuşak dokuda sürekli uyarı yapabilmektedir. Doku içerisindeki kan dolaşımını artırması yanında deri altı duysal sinir reseptörlerine de etki ederek ağrı giderici etki de gösterir. Deriyi mikroskobik düzeyede kaldırıp bırakma hareketi ile lenf drenajını artırmaktadır. Özel bir teknikle yapıştırıldığı zaman Kinesio bandı deri üzerinde dalgalanma yaparak doku içi hücreler arası alanı genişleterek enflamasyonu azaltmaktadır.

Kinesio band tekniği sportif performansı artırdığı gibi spor yaralanmalarında kas ve eklemlerde deri altı dokuda kan dolaşımını artırır, enflamasyonu azaltarak ağrıyı azaltır ve böylelikle iyileşmeye katkıda bulunur.

kt_on_skinKinesio bandı ile spor yaralanmaları dışında çoğu kronik seyirli ortopedik rahatsızlıkda fonksiyonel tedavi uygulanabilmektedir.

Kineso bandı özel lifli, delikli ve ince yapısıyla deriye uyumludur. Lateks içermez. Band lifleri uzunlamasına %40-60 esneyebilmektedir. Bu da derinin doğal esnek yapısıyla benzeşmektedir. Bandın iç yüzeyinde yapışkanlı bölüm motifli ve çok ince çizgiler şeklinde yüzeysel kabartılar barındırır. Bu kabartılar aktive olunca yumuşak dokudaki kan dolaşımı artırıcı etkiyi başlatırlar. Band hava geçişine olanak sağladığı gibi suya dayanıklıdır. Hızlı kurur. Bu nedenle hastanın vücudunda beş güne kadar kalabilmektedir. Hastalığın iyileşme sürecine göre band uygun teknikle 3-5 günde bir değiştirilir.

Kinesio bandı deri üzerine özel eğitimli terapist tarafından rahatsızlığa göre uygun tekniğe göre uygulanır.

Yayınlayan

Berova Klinik