Baldır Kas Yırtığı

Alt bacak kas yırtıkları genellikle alt bacak iç bölgesinde baldır kasının ( gastrocnemius kası ) aşil tendon bağlantı kısmında olmaktadır. Bu tip kas yırtıkları genellikle tenis, badminton, voleybol, basketbol gibi sporlar esnasında olabilmektedir.

Tenisçi Bacağı Nedir ?

Şikayetler ve Bulgular :
  • Spor esnasında baldır arkasında ani keskin bir ağrı
  • Parmak ucuna kalkmakta ve yürümede zorlanma
  • Yaralanma bölgesinde morluk
  • Yırtık bölgesinde bastırmakla ağrı / hassasiyet
Tanı :

Klinik Muayene ve MSK Ultrasonografi ile erken dönemde tanı konabilir.

Tedavi :
  • Hemen soğuk uygulama
  • Bacağın kalp seviyesi üzerinde yüksekte tutulması
  • Koltuk değneği
  • Yürüme ortezi
  • Lazer Tedavi
  • Erken dönem  foksiyonel rehabilitasyon
Notlar:

Lazer Tedavi ve Rehabilitasyon  5-7 gün içerisinde başlayabilir. Küçük ölçekli kas yırtıklarının iyileşme süreci 2- 6 hafta sürebilir.

Osteoartrit Rehabilitasyonu

Osteoartrit (OA), sinovyal eklemleri, özellikle de büyük ağırlık taşıyan eklemleri etkileyen kronik bir hastalık sürecidir. OA özellikle yaşlı hastalarda yaygındır, ancak daha genç hastalarda genetik mekanizma yoluyla veya daha yaygın olarak önceki eklem travması nedeniyle oluşabilir. Halk arasında eklem kireçlenmesi olarak bilinen durum aslında eklem yüzeylerin kaplayan kıkırdak örtünün aşınma sürecidir.

Osteoartrit Tedavisi

Yaşam tarzı değişikliği, özellikle egzersiz ve ağırlık azaltma, ağrı azaltma, fiziksel fonksiyonun arttırılması ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesi tedavinin temel amacıdır.