İğnesiz Mezoterapi

İlk defa 1952 yılında uygulanan ve günümüzde ortopedi ve travmataoloji alanındaki  uygulamalardan biri olan mezoterapi, cildin altına bazı ilaçların enjekte edilmesi prensibi ile yapılan bir işlemdir. Orta deri tabakasına  antinflamatuvar, kas gevşetici, dolaşımı artırıcı ilaçlar, vitamin, mineral, çeşitli enzimler ve aminoasit gönderilmesi şeklinde yapılan bu işlem geleneksel tıp yöntemlerinden biri olarak kabul edilmektedir. Günümüzde  iğnesiz mezoterapi,  iğneli mezoterapiyle aynı etkilere sahip fakat ağrı, sızı ve morarmalara yol açmadan alternatif olarak uygulanan bir yöntemdir.

İğnesiz Mezoterapi Nedir?

İğnesiz mezoterapi elektroporasyon prensibi ile yapılan bir işlemdir. Bu işlemde kullanılan ilaçlar iğne olmadan yani enjeksiyon işlemi yapılmadan cilde gönderilir. Bu işlemde elektriksel akım kullanılır. Elektrik akımları uygulanarak hazırlanan jel karışımın cilt gözeneklerinin içine girmesi sağlanır. Böylelikle jel cildin yağ dokularına kadar ulaşır ve cihaz ciltten çekildiğinde gözenekler tekrar kapanır. İğnesiz mezoterapi işlemi iğneli mezoterapiden çok daha başarılı sonuçlar elde edilmesini sağlayabiliyor. Bunun nedeni ilacın cilt altında çok daha homojen bir şekilde dağılmasını sağlamasıdır. Hangi bölgeye, hangi amaçla uygulanacağına göre hangi ilaçların mezoterapide kullanılacağı da değişir. Enjeksiyon yöntemi ile gerçekleştirilen yani iğneli mezoterapi işleminde kanama, morarma, ağrı, enfeksiyon riski gibi çeşitli yan etkiler bulunur. Ancak iğnesiz mezoterapi işleminde herhangi bir yan etki bulunmaz. Bu nedenle başta iğne korkusu olan kişiler olmak üzere pek çok kişi mezoterapi uygulamasından faydalanabilir. Spor yaralanmaları, kas – iskelet sistemi hastalıkları deri çatlakları ve yara izi tedavilerinde de kullanılır.

İğnesiz Mezoterapi Uygulaması

Bu işlemde genellikle yağda çözünen ilaçlar kullanılır. İlaç karışımının son derece dikkatli bir şekilde hazırlanması gerekir. Çünkü kokteyle eklenen ilaçların birbiri ile uyumlu olması ve olumsuz yönde birbirini etkilememesi gerekir. Mezoterapiden önce kan sulandırıcı ilaçların alımı durdurulmalıdır. Uygulama tamamlandıktan sonra 12 saat boyunca banyo yapılmaması gerekir. Uygulamadan sonra 2 gün boyunca vücudu zorlayan hareketlerden kaçınılmalıdır.

Mezoterapinin Etkisi
İğnesiz yapılan mezoterapinin etkisi hemen görülmeye başlanır. Vücudun hangi bölgesine uygulanacağına bağlı olarak kullanılan ilaçlar da değişebileceğinden etki süreleri birbirinden farklı olabilir.

Mezoterapide Seans Sıklıkları ve Seans Süreleri

Hastanın durumuna ve ihtiyaca göre seans süreleri ve seans sıklığı belirlenir. Ortopedik rahatsızlıkların tedavisinde genellikle haftada 1-2 olmak üzere 6-8 seans şeklinde düzenlenir .

Sporla İlgili Kullanım Alanları

• Kas yırtılması
  • Kronik eklem şişlikleri
  • Ligaman yaralanmaları