Arthrex ACP ( PRP ) Tedavisi

acp_2-largeZedelenmiş veya inflamasyonlu dokuların iyileşmesi vücut içerisinde doğal olarak hassas bir şekilde düzenlenmiştir. İyileşmede trombositler ( plateletler ) önemli rol oynamaktadır. Yaralanma bölgesine gelen trombositlerden salgılanan büyüme hormonları zedelenmiş olan dokunun iyileşmesini tetiklediği gibi ağrılı inflamasyonları da önlemektedir. Arthrex ACP tedavisi bu prensiple çalışmaktadır. Hastanın kendi kanından hiçbir katkı maddesi kullanılmadan hazırlanan ve yüksek konsantrasyonda trombosit kaynaklı doğal büyüme hormonları içeren ACP ( PRP ), hasarlı veya inflamasyonlu doku içerisine enjekte edilmektedir.

ACP TEDAVİSİ NASIL UYGULANIR ?

acp_1-largeHastanın kolundan 15 ml venöz kan özel olarak tasarlanmış Arthrex ACP çift şiringa sistemine çekilir. Enjektör içerisinde herhangi bir katkı maddesi yoktur. Çekilen kan şiringa içerisinde özel santrifüje yerleştirilerek muamele edilir. Enjektör içerisinde kandan ayrışan ACP (PRP ), iç düzenekte bulunan ikinci enjektöre çekilerek hastaya uygulanır.

EKLEM KİREÇLENMELERİNDE ACP TEDAVİSİ

platelet_rich_plasma_0-largeGünümüzde ileri yaştaki birçok insan çok daha fiziksel aktif bir yaşam şeklini benimsemektedir. Osteoartrit veya halk arasında bilinen şekliyle eklem kireçlenmeleri fiziksel hareketliliği kısıtlayan önemli etkenlerdendir. Eklem ağrıları ve sabah sertlikleri osteartritin erken bulgularıdır. Eklemlerdeki ağrı uzun süre hareketsizlik sonrası artarken hareketle bir miktar azalma eğilimi gösterir. Osteoartritteki şikayetlerin sebebi eklem kıkırdağındaki aşınma ve zedelenmelerdir. ACP tedavisi ağrılı, 1-3. derece eklem kireçlenmelerinde önerilmektedir.

SPOR YARALANMALARINDA VE TENDİNİTTE ACP TEDAVİSİ

acp_0-largeACP ( PRP ) Tedavisinin diğer bir yaygın kullanım alanı ise sıkça rastlanılan spor yaralanmaları ve tendinitlerdir. İyileşme kusuru olan bölgelerde trombositlerden salgılanan büyüme hormonları vücudun kendi kendine iyileşmesine katkıda bulunur. Hareket sistemi yaralanmalarında, tendinitlerde ve iyileşmeyen yaralarda ACP tedavisi kullanılabilir.

pdf-small
ACP Tedavisi