Bilgisayarlı Traksiyon Tedavileri

magw7wc2dyqevpngyjul9xa-2Bilgisayar kontrolünde yapılan traksiyon ( çekme ) tedavileri mekanik etkileriyle bize önemli katkı yapmaktadır. Çekme tedavilerinin kökleri  16. Yüzyıla kadar uzanmaktadır. Örneğin o dönemlerde omurga, kol, diz gibi vücut bölümlerini çekmek için mekanik cihazlar yapıldığını biliyoruz. Günümüz teknolojisi ile traksiyon tedavileri bilimsel temeller üzerine oturmuştur. Özellikle yatay traksiyona izin veren ve bilgisayar kontrolünde etkin çekme yapabilen cihazların üretilmesiyle boyun, bel, göğüs omurgası bölgesindeki fıtıkların ameliyatsız tedavisi de büyük oranda mümkün kılınmıştır. Omurga fıtık cerrahisinde endikasyon aralığı giderek daralmıştır.

96097-8503634Omurganın yatay olarak çekilmesi öncesinde derin ısıtma tedavisi ( Diyatermi – MILI ) uygulanmaktadır. Bu şekilde çevre kas dokunun gevşemesini ve kan dolaşımın artması sağlanır. Bütün bu işlemler esnasında hasta herhangi bir ağrı duymaz.  Deneyimli ortopedi uzmanının ve eğitimli hemşire gözetimi altında, modern cihazla yapılan traksiyon tedavisi güvenli bir şekilde uygulanabilir.
ekran-resmi-2017-03-05-20-03-43Hastanın uzman hekim tarafından muayenesi ve omurganın Emar (MRI) tetkiklerinin yapılması ile teşhis konduktan sonra Traksiyon tedavileri günlük olarak diğer tedavi modaliteleri ile birlikte 10 seans olarak düzenlenir.  Yukarıda belirtilen tedavilerin kombine edilmesi ile hem mekanik etki sağlanmakta hem de yumuşak doku içerisinde kan dolaşımının hızlandırılması amaçlanmaktadır.

Tedavilerin etkinliği deneyimli hekim tarafından sürekli gözlemlenmektedir. Hastalarımız özellikle tedavi sonrası bir aylık dönem sonrası faydalı etkileri daha iyi hissedebilmektedir.

Omurga rahatsızlıkları yanında traksiyon tedavileri diz eklemlerdeki kireçlenmelerde ve hareket kısıtlılıklarında da uygulanabilmektedir. Özel çekme aksesuarları ile traksiyon tedavileri ayni şekilde bilgisayar kontrolü ile yapılmaktadır.  Diğer tedaviler ile ayni şekilde bir kombinasyon uygulanmaktadır.

buldEndikasyonlar :
1.    Omurga fıtıkları ( Bulging , protrüzyon ve ekstrüde olmayan disk hernileri )
2.    Spondilartroz ( omurga kireçlenmeleri )
3.    Omurgada nöral foramen ( sinir kökünün geçtiği delik ) daralmaları
4.    Servikal ( boyun ) kaynaklı migren