IASTM Tedavisi

IASTM Nedir ?

rockb2

“Instrument Assisted Soft Tissue Mobilisation ” şeklinde açılımı olan IASTM, künt ve sert kenarlı el aletleriyle yapılan yumuşak doku tedavisidir. IASTM sayesinde miyofasiyal fibröz yapışıklıkların çözülmesi / serbestleştirilmesi ve kollajen doku artımı ile birlikte doku iyileşme sağlanabilmektedir. Bu şekilde hareket açıklılığı da artmaktadır.

IASTM tedavisinin temelleri Çin tıbbına kadar dayanmaktadır. IASTM , Çin halk tıbbında “Gua Sha” yani hastalıkları sıyırma denilen tedavi yöntemine dayanır. Bu tedavi yöntemi 1970 yıllarda Vietnamlı göçmenler tarafından batı ülkelerine taşınmıştır.

Günümüzde IASTM tedavilerinde özel çelikten üretilmiş ve vücut bölgelerinde kolaylıkla uygulamaya olanak verecek şekilde tasarlanmış el enstrümanları kullanılmaktadır. Tedavinin Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri’inde popülaritesi giderek artmaktadır. Rockblades® ile deri altı yumuşak doku içerisinde yapışıklıklıklar kolayca tespit edilmekte ve tedavi edilebilmektedir.

IASTM Nasıl Etki Eder ?

Yumuşak dokuya uygulanan kontrollü mikrotravmalar neticesinde yumuşak doku içerisindeki fibroblastlar artmakta, yapışık dokular içerisinde oluşmuş düşük kaliteli tip III kollajen kaliteli tip I kollajene dönüşmektedir. Ayrıca uygulanan kontrollü basınç sayesinde kan dolaşımı artmakta ve iyileşmeye katkıda bulunmaktadır.

Hangi Rahatsızlıklarda Kullanılır ?

rockb1

Kolay ve doğal bir uygulanım olması nedeniyle birçok ortopedik rahatsızlığın ve spor yaralanmalarının tedavisinde tamamlayıcı olarak kullanılabilmektedir. Örneğin eklem çevresindeki yumuşak doku kaynaklı eklem hareket kısıtlılıklarının tedavisinde, Miyofasiyal Ağrı Sendromu , Fibromiyalji gibi kronik boyun- omuz, sırt ve bel ağrılarının tedavilerinin desteklenmesinde fayda sağlamaktadır.